امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 http://cheme.cloob24.com
0

مهارتهای خود تنظیمی رفتارهایی هستند که با ارزشهای درونی همراه است و بر دلایل درونی تاکید می کند. در این نوع مهارتها هدف این است که دانش‌اموزان کنترل شخصی را تجربه کنند و فرصتهایی برای مشارکت در فرایند یادگیری بدست آورند. این نوع یادگیری بر سازماندهی و ایجاد فضاها و زمینه‌های یادگیری به وسیله خود دانش‌آموز تاکید دارد. دانش‌آموزان مقدار و شکل و نوع یادگیری را خود طراحی و هدایت می کنند.محققان آموزشی اخیرا برای شناسایی و مطالعه فرایندهای کلیدی که از طریق آن دانش آموزان یادگیری خود را تنظیم می کنند فعالیت علمی خود را آغاز کرده اند.

در جریان آموزش گاه سوالاتی از این قبیل مطرح می‌شوند: چرا بعضی از دانش‌آموزان مشتاقانه به تکالیف آموزشگاهی روی می‌آورند و از انجام تکالیف اجتناب می‌کنند و یا از روی بی علاقگی به انجام آنها مبادرت می ورزند. جرا بعضی از دانش‌آموزان از یادگیری در مدرسه و خارج از مدرسه لذت می‌برند و از پیشرفت‌شان خشنود می‌شوند در حالی که بعضی دیگر نسبت به یادگیری آموزشگاهی چنین احساسی ندارند؟ اینها سوالاتی است مربوط به انگیزش و برای دانش‌آموزان تلویحات مهمی را در بر دارند.

یکی از نظریه‌هایی که به تفاوت انگیزه دانش‌اموزان برای پیشرفت در مدرسه توجه می‌کنند انگیزش پیشرفت نامیده می‌شود. مک کللند عقیده دارد که انگیزش پیشرفت یک ویژگی ناهشیار است که از تجارت فرزند پروری اولیه سرچشمه می‌گیرد. او اظهار می دارد که تجارب اولیه یادگیری بر رفتار فرد در موقعیتهای پیشرفت نقش موثر و مداوم دارد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه