امروز سه شنبه 28 فروردین 1403 http://cheme.cloob24.com
0

برای تحصیل در خارج و اخذ پذیرش تحصیلی نیاز به آماده‌سازی و ارائه مدارکی وجود دارد. لیست مدارک موردنظر در برخی دانشگاه‌ها ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشند ولی از جمله مدارکی که در اغلب دانشگاه‌ها موردنیاز می‌باشد می توان به رزومه، توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه (SOP)، مقاله‌ها، گواهینامه ی فارغ‌التحصیلی، ریز نمرات و نمرات آزمون‌های پیش‌نیاز مانند آیلتس، تافل یا GRE اشاره کرد. شاید بتوان گفت از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این مدارک، ریز نمرات و گواهینامه ی فارغ‌التحصیلی است.

همان‌طور که می‌دانید دانشجویانی که در دانشگاه سراسری و به‌صورت روزانه مشغول به تحصیل بوده‌اند، به دلیل تحصیل رایگان، به ازای سال‌های تحصیلی و مطابق با منطقه‌ای که در زمان آزمون کنکور در آن حضور داشته‌اند، به دولت تعهد خدمت داشته و مدارک آن‎‌ها (ریز نمرات و گواهینامه ی فارغ‌التحصیلی) در گرو دانشگاه تا پس از اتمام این تعهد باقی می‌ماند. بنابراین چنانچه شما نیز جزء دانشجویان دانشگاه‌های سراسری بوده‌اید و برای اپلای نیاز به اصل مدرک خود دارید، در ادامه این مقاله را‌هکار‌هایی ارائه شده است که به کمک آن می‌توانید مدرک خود را آزاد نموده و برای دانشگاه موردنظر اپلای نمایید.

روش‌های آزاد کردن مدرک

از آنجا که برای بسیاری از کارها مانند اپلای، استخدام و امثال آن نیاز به ارائه اصل مدرک تحصیلی خود دارید، بنابراین لازم است که آن را در اختیار داشته باشید. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری برای آزاد کردن مدرک خود سه راه پیش رو دارند:

*- انجام و به پایان رساندن تعهد خدمت

*- اولین راه این است که سال‌هایی را که برای شما به عنوان تعهد خدمت در نظر گرفته‌اند، سپری نموده و پس از آن مدرک خود را دریافت نمائید. میزان این تعهد را رشته و منطقه‌ای (منطقه یک، دو و سه) که در زمان کنکور شرکت کرده و قبول شده‌اید، تعیین می‌نماید.

*- پرداخت هزینه ی تعهد خدمت

*- راه حل دوم، خرید مدرکتان است، در حقیقت با پرداخت هزینه، مدرک خود را آزاد می‌کنید. هزینه ی آزاد کردن مدرک به تعداد ترم‌های گذرانده شده، تعداد واحدها، سال شروع تحصیل، دانشگاه و منطقه ی کنکور، بستگی دارد.

چنانچه در حال تحصیل هستید و قصد اپلای برای دانشگاه‌های خارجی را دارید، می‌توانید از دانشگاه خود، تقاضای گواهی اشتغال به تحصیل نموده و ریز نمرات ترم‌های گذرانده شده ی خود را با پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه دریافت کنید. بدیهی است که برای دریافت اصل مدرک بعد از فارغ‌التحصیلی می‌بایست تمامی هزینه را پرداخت کنید.

خرید سنوات تحصیلی بستگی به منطقه‌ای که کنکور داده‌اید دارد و بر این اساس مبالغ متفاوتی را شامل می‌شود. به عنوان مثال اگر در منطقه دو، کنکور داده باشید، نرخ پایه سال‌هایی که مشغول به تحصیل بوده‌اید در ترم‌هایی که گذرانده‌اید، ضرب شده و در نهایت در عدد 2 (منطقه)، ضرب می‌شود. اگر اطمینان دارید که در آن سال رتبهه ی کنکور شما با درصدهای دروس امتحانی افرادی که در مناطق یک آزمون داده‌اند یکی بوده، می‌توانید به سازمان سنجش مراجعه کنید و نامه‌ای دریافت نمائید که بر اساس آن سنوات شما را نیز بر مبنای منطقه یک، محاسبه کنند. همین شرایط برای دانشجویان منطقه سه نیز امکان‌پذیر است.

*- آزادسازی مدارک از طریق عدم کاریابی

در صورتی‌که شما شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید با ارائه گواهی عدم کاریابی به دانشگاه بدون پرداخت هزینه مدرک خود را آزاد نمایید. برای این منظور به موسسه ی کاریابی شهر و یا استان خود مراجعه می‌کنید و برای کاریابی ثبت نام می‌نمائید. پس از گذشت شش‌ ماه از تاریخ ثبت‌نام در موسسه ی کاریابی می‌توانید به این موسسه مراجعه نموده و با توجه به عدم معرفی فرصت شغلی متناسب با تخصص‌ خود از آن‌ها نامه‌ای درخواست نمائید که در آن قید شود تاکنون کار متناسب با رشته و تخصصتان، به شما معرفی نکرده‌اند. این نامه را موسسه ی کاریابی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شما ارسال می‌کند. در این مرحله گزارش عدم کاریابی شما توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره کل مرکز استان اعلام می‌گردد. در نهایت نامه از اداره کل به دانشگاه محل تحصیل شما ارسال شده و به دلیل عدم کاریابی می‌توانید مدرک تحصیلی خود را آزاد نمائید.

ثبت‌نام در موسسه ی کاریابی بر اساس شرایطی که در ذیل به آن اشاره شده است صورت می‌گیرد:

*- سپری شدن حداقل یکسال تمام از تاریخ فارغ‌التحصیلی متقاضی مندرج در گواهی موقت؛

*- با توجه به الزام آقایان به گذراندن خدمت سربازی پیش از کار، از تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (پزشکی یا غیر پزشکی) باید حداقل شش ماه گذشته باشد.

در زمان ثبت‌نام در موسسه ی کاریابی، حقوق موردنظر خود را مبالغ بالایی اعلام نمائید تا امکان معرفی کار مرتبط با تخصص شما، با توجه به آنچه درخواست داده‌اید به حداقل برسد.
با توجه به مطالب گفته شده، با تطابق شرایط خود با هر یک از سه روش مطرح شده، می‌توانید مدرک خود را دریافت نمائید. چنانچه وقت کمی تا اپلای و ارائه اصل مدرک به دانشگاه مقصد برای شما باقی مانده است، شاید بهترین گزینه پرداخت هزینه ی آزاد‌سازی مدرک باشد چرا که ارائه گواهی عدم کاریابی به دانشگاه و در نهایت آزاد‌سازی مدرک به مراتب به زمان بیشتری نیاز دارد و باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی نمائید.
این مطلب از وبلاگ وب‌سایت تهران پرداخت (http://blog.tehranpayment.com) انتخاب شده است. مطالب بسیار جالب دیگری از اخذ پذیرش (اپلای) را می‌توانید در این وبلاگ مشاهده نمایید.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه